BAKSİFED
BATI AKDENİZ SANAYİ VE İŞ DÜNYASI FEDERASYONU
TÜZÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
Kuruluş
Hükümleri
Federasyon İsmi ve Merkezi
Madde 1
Federasyonun adı “Batı Akdeniz Sanayi ve İş Dünyası
Federasyonu”dur. Kısa adı BAKSİFED’dir. Federasyonun merkezi Antalya’dır.
Federasyonun Amacı
Madde 2
TR61
(Antalya, Isparta, Burdur) bölgesi ve yakın çevresinde faaliyet gösteren, ortak
ilke ve hedefleri benimseyen, kuruluş amaçları aynı sanayici ve işadamları derneklerinin
ortak sesi olarak bölgesel, sektörel ve ulusal ekonomik politikalarının
oluşturulmasına katkıda bulunmak, bölgesel ve sektörel kalkınma vizyonları
geliştirerek uluslararası entegrasyona ve rekabet gücünün artırılmasına
yardımcı olmak, projeler geliştirmek, iş dünyasını ilgilendiren sorunları ve
çözüm önerilerini kamuoyuna, yetkili kurumlara duyurmak amacıyla, üyeleri
arasında güç birliği sağlayarak ortak çalışma zemini oluşturmak;
Ülkemizin
ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmak üzere, Atatürk'ün çizdiği Türkiye
Cuhuriyeti vizyonu ve çağdaş uygarlık hedefıni
esas alarak bölgesel ve sektörel potansiyellerin en iyi şekilde değerlendirilmesi için faaliyetlerde bulunmak, demokratik, laik, etkin
hukuk devleti anlayışı içinde, sivil toplumun kurumsallaşması ve özel
girişimciliğin yaygınlaşmasına çalışmak, sanayici ve işadamlarının sorunlarına
sahip çıkarak toplumdaki öncü ve girişimci niteliklerini geliştirmek üzere
bağımsız bir platformda, temsil tabanı geniş, güçlü bir örgütlenme
gerçekleştirmektir.
Federasyonun Faaliyet Alanları
Madde 3
Federasyon, amacı doğrultusunda temsil ettiği iş dünyası
kesimine öncelik vermek üzere:
1. Piyasa ekonomisinin hukuki, kurumsal ve sosyal altyapısının
geliştirilmesi, ülke ekonomisinin istikrar içinde büyümesi için katkıda bulunur
2. İş dünyasında etik değerlerin oluşturulmasına, toplumsal
sorumluluk bilinciyle faaliyette bulunulmasına yönelik çalışmalar yapar
3. Dünyadaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder, iş
dünyasının araştırma geliştirme faaliyetlerini artırması, teknoloji üreten ve
ihraç eden bir konuma gelmesi yönünde gayret gösterir, destek verir
4. İş dünyasının küresel boyutta belirgin ve kalıcı bir yer
edinmesine yönelik faaliyetlerde bulunabilir
5. Şirketlerin ulusal ve küresel rekabet gücünü artırıcı çalışmalar
yapabilir
6. Yatırımların ve ihracatın önünü açacak politikaların
oluşturulması ve uygulanması için gerekli girişimlerde bulunabilir, yol
gösterici. çalışmalar yapabilir
7. Kalite ve verimlilik anlayışının gelişmesi için çaba
gösterebilir
8. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin istihdam ve ekonomik gereksinmelerle
uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmesine destek olabilir
9.
Mesleki
eğitimin geliştirilmesi için eğitim, proje vb. çalışma ve faaliyetlerde
bulunabilir
10. Üniversiteler ve bilimsel araştırma kuruluşları ile işbirliği yapabilir
11. Toplumda girişimcilik ruhunun yaygınlaşması için çalışmalar
yapabilir
12. Bölgesel gelişmişlik farklılıklarının giderilerek dengeli bir
kalkınmanın sağlanması yönünde çaba gösterir, bölgesel ve sektörel planlama çalışmaları
yapabilir
13. Toplumsal uzlaşma bilincinin gelişmesi, işçi ve işveren kesimlerinin
ulusal kalkınmaya odaklı işbirliği ve uyum içinde birlikte çalışmaları için
gerekli girişimlerde bulunur, bu yönde faaliyetler yapar
13. Uluslararası ilişkilere önem verir; kurumsal, sektörel ve
ulusal düzeylerde deneyim alışverişi, işbirliği ve ortak girişim olanaklarını
geliştirmeye çalışır
14. Uluslararası faaliyette ve işbirliğinde bulunabilir, yurt
dışında kurulmuş dernek veya kuruluşlara üye olarak katılabilir
15.
İnsan kaynakları ve doğal kaynakların teknolojik yeniliklerle
desteklenerek en etkin
biçimde değerlendirilmesini, verimlilik ve kalite yükselişini sürekli kılacak
ortamın yaratılması yoluyla rekabet gücünün artırılmasını hedef alan
politikaların oluşturulmasına katkıda bulunur
16.
Görüş ve öneriler geliştirerek bunları gerekli resmi ve özel
şahıslara ve kamuoyuna iletebilir, amacı doğrultusunda düşünce ve hareket
birliği oluşturabilir
17.
Gayrimenkule tasarruf, ipotek dahil olmak üzere
gayrimenkuller üzerinde her nevi
ayni, irtifak, kira, şuf’a
gibi haklar iktisap, tesis,
terkin ve fek edebilir
18.
Elde edeceği kazancı federasyona gelir kaydederek üyeleri
arasında paylaştırmamak, sadece kendi amacı doğrultusunda kullanmak kaydıyla,
kazanç elde etmek ve örnek teşkil etmek, öncülük veya liderlik yapmak üzere
Genel Kurul kararıyla anonim ortaklıklara iştirak edebilir, iktisadi işletmeler
ve vakıflar kurabilir;
19.
Amaçlarını gerçekleştirmek için konfederasyon kurabilir;
kurulmuş olan konfederasyona katılabilir
20.
Yasal koşulları yerine getirmek kaydı ile yurtiçi ve
yurtdışındaki benzer amaçlı kuruluşlarla ilişki kurabilir, ortak çalışmalar
yapabilir. Aynı amaçla yurtdışında kurulmuş konfederasyonlara üye olabilir
21.
Her türlü bilimsel, sosyal, kültürel, popüler, teknik
toplantılar, geziler vb. düzenleyebilir; araştırma, inceleme, etüdler vb.
yapabilir
22.
Yardım ve bağış alır ve verir; koşullu ve koşulsuz
vasiyetleri kabul edebilir
23.
Kadın
ve gençlere yönelik çalışmalara destek olmak amacıyla, kadın ve gençlik
projelerinde yer alabilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Üyelik Hükümleri
Üyelik Koşulları
Madde 4
Federasyona üyelik için başvuracak
dernekler;
(a) Federasyona üye diğer derneklerle kuruluş amaçları
aynı,
(b) Tüzel kişiliği kazanmış,
(c) Federasyon
gelirlerine temel oluşturan aidat ve katkı paylarını ödeme gücüne sahip,
(d) Yasak.faaliyetlerde buIunmayan,
(e) Fesihlerine
karar verilmemiş veya fesihleri için herhangi bir çalışma başlamamış, kuruluş
amaç ve şartlarını kaybetmemiş, acze düşmemiş, kendiliğinden dağılmış
sayılmamış, kapatılmaları nedeniyle aleyhlerinde takibatta bulunulmamış veya
valiliklerce faaliyetten alıkonulmamış, tasfıyeye girmemiş,
(f) Dernek
merkezini ismini taşıdığı yerin ait olduğu coğrafi bölge sınırları içinde kurmuş,
(g) Federasyon iç yönetmelik hükümlerine uymayı
taahhüt etmiş
olmalıdırlar.
Madde 5
Federasyonun kurucuları, üyelik talebinde bulunan derneklerin
üye olabilmeleri için aşağıdaki ilkelere uymalarını benimsemişlerdir. Buna
göre, Federasyona üye olmak isteyen dernekler;
·
Türkiye'nin
kalkınmasında özel sektöre dayalı sanayileşme ve girişimciliğin önemini
kavramış olmalı,
·
Ülke
kalkınmasının önündeki engellerin ancak köklü ve bilimsel temeli olan
reformlarla aşılabileceği inancını taşımalı,
·
Çağdaş
uygarlık hedefıne, laik, demokratik ve insan haklarına saygılı bir hukuk
devletine, piyasa ekonomisinin erdemlerine inanmalı,
·
Sosyal
sorumlulukların ve etik değerlerin bilincinde olmalı,
·
Ülkemizde
hızlı kalkınmanın, ancak bölgesel ve sektörel potansiyeller ile insan sermayesini
en iyi şekilde
değerlendirmekle mümkün olacağı inancıyla, bu doğrultuda çaba göstermeli,
·
Avrupa
Birliği üyeliğini çağdaş ekonomik ve sosyal kalkınmanın önemli bir aşaması
olarak değerlendirmeli,
·
Hiçbir
şekilde politik, etnik, dinsel, bölgesel vb. ayrımcılık yapmamalı,
·
İsmini
taşıdığı yöre veya faaliyet alanı olarak belirlediği sektöre ilişkin çalışmalar
yaparak uluslararası/ulusal/bölgesel/yerel kalkınmada inisiyatif almış olmalı,
·
Üye yapısı
ile, ismini taşıdığı yöre veya faaliyet alanı olarak belirlediği sektörün
ekonomik gücünü temsil edebilmelidir.
Üyelik İşlemleri
Madde 6
Federasyona üyelik işlemleri aşağıda gösterilmiştir:
Federasyona girmek için 2. maddede belirtilen
illerin sınırları içinde faaliyet gösteren ve 4. maddedeki koşulları yerine getiren bölgesel ve sektörel nitelikli, kuruluş
amaçları aynı sanayici, işadamları, girişimci dernekleri, kendi Genel
Kurullarında karar aldıktan sonra, Federasyon amaç ve faaliyet alanları ile ana
tüzük hükümlerini kabul ettiklerini, gerekli üyelik koşullarını yerine
getireceklerini belirten "Üyelik Başvuru Formu"nu doldurup yazılı
olarak müracaat ederler.
Aday derneğin üyelik
isteğinin işleme konulabilmesi için en az iki üye derneğin
önerisi şarttır.
Yönetim Kurulu, başvuruları en çok 30 gün içinde, üyeliğe kabul veya isteğin reddi şeklinde karara
bağlayıp, sonucu aday derneğe yazılı olarak duyurur.
Aday derneğin Federasyon üyeliğine kabul
edilmesi üzerine kayıt işlemleri yapılır. Giriş aidatı, aylık ve yıllık aidat
ve katkı paylarının gereken bölümü alınır. Bu ödemeler yapılmadıkça
Federasyon üyeliği kazanılamaz.
Aday derneğin üyelik isteği Yönetim Kurulu
tarafından reddedilmişse, itiraz halinde buna ilişkin nihai kararı Genel Kurul
verir.
Bu
Tüzükte ve ilgili kanunlarda aksine hüküm
olmayan hallerde, üye dernekler eşit haklara sahiptirler. Münhasıran sahip
oldukları eşit haklar bakımından, Federasyona üye derneklerin, üye sayılarına
ve Federasyon Genel Kurulunda derneği temsil edecek delege sayılarına bakılmaz.
Üyelikten
Ayrılma
Madde 7
Federasyon üyeliğinin sona ermesi, üyelikten çıkma veya
üyelikten çıkarılma şeklinde olur. Hiçbir üye dernek, Federasyonda üye kalmaya
zorlanamaz. Her üye dernek, yazılı olarak
bildirmek kaydıyla, Federasyondan çıkma hakkına sahiptir. Federasyon
üyeliğinden çıkan veya çıkartılan üye dernekler, üyelikte bulundukları sürenin
birikmiş borçlarını ödemekle yükümlüdürler.
Mevzuatta belirtilenlere ek olarak;
• Özürsüz
olarak çalışma ve toplantılarda temsil edilmeyen, verilen görevleri yapmayan,
görev almaktan kaçınan ve Federasyonun yaşamasına, amaç ile faaliyet konularına
ilgisiz kalan,
• Federasyona
üye olma koşullarını yerine getirme vasfını kaybeden ve Federasyon Tüzüğü
hükümleri ile Federasyon iç yönetmeliği, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu
kararlarına aykırı davranan üye dernekler
Federasyon Yönetim
Kurulu tarafından verilecek bir kararla üyelikten
çıkartılabilirler. Bu karar
gerekçeli olarak üye derneğe yazı ile bildirilir. Üye derneğin, bir ay içinde bu karara itiraz hakkı saklıdır. İtiraz halinde
durum, kararı veren kurulca yeniden
incelenir. Yönetim Kurulu
ilk kararında ısrar ederse, bu durum
üye derneğe yeniden yazılı olarak bildirilir.
Bir yıla alt ödentilerini, o yılın bitiminden
sonra altı ay içinde ödemeyen üye dernekler,
Yönetim Kurulu kararı ile Federasyon üyeliğinden çıkartılırlar. Ancak
çıkartılmadan önce, üyeye yıllık
ödentisini ödemesi için gönderilecek taahhütlü mektubun tebliğinden sonra iki ay
beklenilmesi gerekir.
Üyelikten çıkartılan üye dernek, kendisine bildirilen karara
karşı bildirim tarihinden başlamak üzere onbeş (15)
gün içinde Federasyon Yönetim Kurulu aracılığı
ile Genel Kurula itiraz edebilir. İtiraz ilk Genel Kurul toplantısında görüşülür ve karara bağlanır. İtirazın karara
bağlanmasına kadar üye derneğin hak ve
yükümlülükleri devam eder.
Üye derneğin süresinde itiraz etmemesi
veya itirazın Genel Kurulda reddedilmesi halinde, Federasyon Yönetim Kurulu
üyenin kaydını siler. Ayrılan veya çıkartılan üye dernek, tüm ödenti borçlarını
ödemediği takdirde, Federasyon yasal yollara başvurur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yönetim Hükümleri
Federasyon Organları
Madde 8
Federasyonun zorunlu organları aşağıda gösterilmiştir:
1. Genel Kurul
2. Yönetim Kurulu
3.
Denetleme Kurulu
Federasyonun faaliyetlerini daha etkin
yürütebilmesini teminen, yukarıda belirtilen yasa gereği zorunlu olanlara
ilaveten, aşağıdaki organlar da ihdas edilmiştir:
4. Danışma Kurulu
5. Genel Sekreterlik
6. Disiplin Kurulu
Genel Kurul
Madde 9
1. Genel Kurul Görev ve Yetkileri
Genel Kurul, Federasyonun en yetkili karar organı
olup görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
(a) Yasalar ile Federasyon tüzüğü hükümleri
doğrultusunda gerekli kararları almak, iç yönetmelikleri onaylamak,
(b) Dönem çalışma
programı ile yıllık bütçeleri, gelir ve gider çizelgelerini görüşüp karara
bağlamak,
(c) Çalışma dönemi için zorunlu yönetim organları
ve disiplin kurulu asil ve yedek üyelerini seçmek;
(d) Geçmiş çalışma dönemine ilişkin yönetim kurulu
çalışma raporu ile bilanço ve gelir- gider çizelgelerini; denetleme kurulunun
denetim raporunu görüşüp onaylamak, yönetim ve denetim kurulu üyelerini ibra
etmek,
(e) Federasyon tüzüğünün değiştirilmesine ilişkin
yönetim kurulu önerilerini görüşüp karara bağlamak,
(f) Federasyon üyeliğine kabul ve üyelikten
çıkarmalar hakkında nihai kararı vermek,
(g) Federasyona
taşınmaz mal satın alınması veya
satılması konularında yönetim kuruluna yetki vermek,
(h) Federasyonun anonim ortaklıklara iştiraki,
iktisadi işletmeler ve vakıflar kurmasına karar vermek;
(i) Federasyonun uluslararası çalışmalarda
bulunması, yurt dışındaki kuruluşlara katılması veya bunlarla işbirliğinde olması için yönetim
kurulunun yaptığı öneriler hakkında karar almak,
(j) Federasyonun
dağıtılmasına ve malvarlığının dağıtılmasına karar vermek,
(k) Konfederasyona katılma durumunda katılım
kararını vermek ve konfederasyonda Federasyonu
temsil edecek kişileri seçmek,
(l) Federasyon
organlarını denetlemek, haklı neden oluşması durumunda görevden almak,
(m) Federasyonun diğer bir organına verilmemiş olan
işleri yapmak, gerekli olan diğer
konularda
karar vermek
(n) Derneğin maddi
ve manevi yönden güçlenmesi için Yönetim Kurulu Üyelerine düşen görev, yetki, sorumluluklar
ve yükümlülükler yönetmelikle tespit edilir.
2. Yıllık
Olağan Toplantı
Genel Kurul, üye derneklerin gösterecekleri delegeler ile Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu üyelerinden
oluşmaktadır. Federasyon Genel Kurulu her yıl Şubat ayında olağan
olarak toplanır. 2018 Yılı Mart ayında yapılan Genel Kurul itibariyle
zorunlu organlar 3 yılda bir seçilir ve delegelerin yarıdan bir fazlasının katılması ile Federasyon
merkezinin bulunduğu yerde çalışmalarına başlar.
3. Genel
Kurulun oluşması
Üye derneklerin Genel Kurula gönderebilecekleri delege sayısı,
dernek üye sayılarına göre aşağıdaki gibi gruplanmıştır. Buna göre;
· Üye
sayısı 100 veya daha az olan üye dernekler üç (3) delege,
· Üye
sayısı 101 ila 150 olan üye dernekler dört (4) delege,
· Üye
sayısı 151 ila 200 olan üye dernekler beş (5) delege,
· Üye
sayısı 201 ila 250 olan üye dernekler altı (6) delege,
· Üye
sayısı 251 ila 300 olan üye dernekler yedi (7) delege,
· Üye
sayısı 301 ila 400 olan üye dernekler sekiz (8) delege,
· Üye
sayısı 401 ila 500 olan üye dernekler dokuz (9) delege,
· Üye
sayısı 501 ila 600 olan üye dernekler on (10) delege,
· Üye
sayısı 601 veya daha fazla olan üye dernekler onbir (11) delege ile
Genel
Kurulda temsil edilirler
4. Genel Kurul Çağrı ve
Toplantı Yöntemi
Federasyon Genel Kurulunun toplantıya çağrılmasında
uygulanacak yöntemler aşağıda gösterilmiştir:
(a) Federasyon Yönetim Kurulu, Genel Kurula katılma hakkına
sahip üye dernekler ve delegelere ilişkin hazirun cetvelini düzenler. Daha önce
borçlarının ödenmesi için borçlu üyelere uyarıda bulunur. Borçları bulunan üye
dernekler borçlu bulundukları yılın bitiminden itibaren 6 ay sonuna kadar
borçlarını ödemedikleri taktirde Federasyondaki delegeleri Genel Kurul
toplantısına katılamazlar, seçme ve seçilme hakkına sahip olamazlar.
(b) Genel
Kurula katılacak üye dernek ve delegeler, en az onbeş (15) gün önceden,
yapılacak toplantının ve bu toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamadığı taktirde
düzenlenecek ikinci toplantının, tarihi, saati, yeri ve gündemi gazete ilanı,
iadeli taahhütlü mektup, e-mail, faks vb. araçlardan herhangi biriyle duyurulmak
suretiyle toplantıya çağrılır. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasında
bırakılacak süre bir haftadan az olamaz.
(c) İkinci
toplantı, yeterli çoğunluk aranmaksızın katılan üye dernek delegeleri ile
açılır ve Genel Kurul çalışmalarına başlar.
Ancak katılan delege sayısı Yönetim Kurulu ile Denetleme Kurulu asil üye tam sayıları
toplamının iki katından aşağı olamaz.
(d) Genel Kurula katılacak üye dernek delegeleri, Yönetim Kurulunca
düzenlenen "Genel Kurul Üyeleri Çizelgesi"ndeki adları karşısına imza
atıp Genel Kurul Toplantısına girerler. İmzalanan çizelgeye göre, Genel Kurula
katılan delegelerin sayısı ile toplantı ve karar yeter sayıları bir tutanakla
saptanır.
(e) Gerekli çoğunluk sağlanmışsa, Genel Kurul
toplantısı Federasyon Yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği yönetim
kurulu üyelerinden biri tarafından açılır ve Genel Kurulu yönetmek üzere
oluşturulacak divana, hazır bulunan delegeler arasından, bir başkan, bir başkan
yardımcısı ve bir katip seçilir.
(f) Genel Kurulda sadece
gündemde yer alan maddeler görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan delegelerin en
az onda biri (1/10) tarafından yazılı olarak görüşülmesi istenen konuların
gündeme alınması zorunludur.
(g) Genel Kurula katılma hakkını elde etmiş delegelerin bir oy hakkı olup
oyunu kendisi kullanmak zorundadırlar. Vekaleten oy kullanılamaz.
(h) Toplantı
yeter sayısı: Genel Kurul katılma hakkı bulunan üyelerin salt çoğunluğunun,
tüzük değişikliği ve federasyonun feshi hallerinde üçte ikisinin katılımıyla
toplanır; çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda
ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı,
yönetim ve denetim kurulları asıl üye tam sayısının iki katından az
olamaz.
5. Genel Kurul Toplantıları:
Genel Kurul;
(a) Federasyonun tüzüğünde
belirtilen zamanlarda olağan olarak
(b) Yönetim ve Denetim Kurulunun
gerekli gördüğü hallerde veya federasyon delegelerinin beşte birinin yazılı
isteği üzerine olağanüstü toplanır. Denetleme kurulunun veya federasyon
delegelerinin beşte birinin yazılı isteği üzerine yönetim kurulu, genel
kurulu bir ay içinde toplantıya çağırmazsa, denetleme kurulu ya da toplantı
isteğinde bulunan delegelerden birinin müracaatı üzerine mahalli sulh hukuk
hakimi, federasyon delegeleri arasında üç kişilik bir heyeti, genel kurula
toplantıya çağırmakla görevlendirir.
Olağanüstü Genel Kurul toplantısı olağan
Genel Kurul toplantısındaki yöntem ve ilkelere göre yapılır. Ancak, olağanüstü
Genel Kurul sırasında gündeme madde eklenmesi önerisi yapılamaz.
Yönetim Kurulu
Madde 10
1. Yönetim
Kurulunun Oluşumu
Federasyonun yetkili icra organı olan Yönetim Kurulu,
Genel Kurul tarafından üç (3) yıllık çalışma dönemi için seçilir. Yönetim
kurulu 13 asil, 9 yedek üyeden oluşur.
Yönetim Kurulu asil ve yedek üyeliğine bir derneği
temsilen en fazla üç kişi seçilebilir. Aynı kriter Denetleme Kurulu için de
geçerlidir.
2. Yönetim
Kurulunun Yedek Üyelerle Tamamlanamaması;
Yönetim kurulu üye
sayısı, boşalmalar sebebiyle yedeklerin de getirilmesinden sonra üye tam sayısının yarısından
aşağıya düşerse, Genel Kurul mevcut yönetim kurulu üyeleri veya denetleme
kurulu tarafından bir ay içinde
toplantıya çağırılır. Çağrının yapılmaması halinde delegelerden beşte birinin
başvurması üzerine mahallin sulh hukuk hakimi duruşma yaparak federasyon
delegeleri arasından seçeceği üç kişiyi bir ay içinde Genel Kurulu toplamakla görevlendirir.
3. Yönetim
Kurulunun Çalışma Yöntemi
Yönetim Kurulunun çalışma yöntemi aşağıda gösterilmiştir:
(a)
Başkanlık
süresi üç (3) yıldır. Aynı şahıs, en
fazla iki dönem üst üste başkanlığa seçilebilir. Daha sonra en az bir çalışma dönemi (üç yıl) geçmedikçe, yeniden
başkan seçilemez.
(b) Yönetim kurulu en az ayda bir kez toplanır
ve gerektiğinde olağanüstü toplantı yapabilir. Özürsüz olarak üst üste üç (3) toplantıya veya özürlü olsa dahi, bir yıl içinde
düzenlenen toplantıların yarısından bir fazlasına katılmayan Yönetim Kurulu
üyesinin üyeliği kendiliğinden düşer. Bu durumda sıradaki yedek üye asil
üyeliğe atanmış olur.
(c)
Yönetim kurulunun toplantı yeter sayısı, üye tam sayısının yarıdan bir fazlası ve karar yeter sayısı katılanların salt
çoğunluğudur.
(d) Yönetim kurulu
Federasyon Başkanının çağrısı ve saptadığı gündem doğrultusunda toplanır ve çalışmalarını
yapar
4. Yönetim
Kurulunun Görev ve Yetkileri
Yönetim kurulunun görev ve yetkileri
aşağıda gösterilmiştir.
(a) Genel
Kurul kararlarını uygulamak, Genel Kurul kararı gerektirmeyen konularda, yasalar
ve tüzük hükümleri doğrultusunda karar almak ve uygulamak,
(b)
Federasyonu temsil etmek, gerektiğinde temsil görevini üyelerden birine veya
bir üçüncü şahsa vermek,
(c) Geçmiş
çalışma dönemi faaliyet raporu ile bilanço ve gelir gider çizelgelerini
hazırlamak,
(d) Yeni
çalışma dönemi faaliyet programı ile yıllık bütçe, gelir ve gider çizelgelerini
hazırlamak ve Genel Kurulca onaylandıktan sonra uygulamak,
(e) Üyelik
nitelik ve koşullarını yitiren, amaç ve hizmet konularından uzaklaşan; bu tüzük
hükümleri ve Genel Kurul kararlarına aykırı hareket eden, aykırı söz ve
eylemlerde bulunan üyeleri disiplin kuruluna sevk etmek,
(f) Genel Kurul toplantılarının tarihini, saatini,
yerini ve gündemini saptamak, üyelere ve mülki amirliğe duyurmak,
(g) Ortaklık,
iktisadi işletme ve vakıf kurulmasına veya kurulmuş ve kurulacaklara katılmaya
karar vermek üzere Genel Kurula öneri götürmek,
(h) Federasyon
tüzüğünün değiştirilmesi ile yönetmeliklerin hazırlanması ve değiştirilmesine
ilişkin tasarılar hazırlamak,
(i) Danışma kurulu üyelerini belirlemek,
(j) Danışma kurulunun önerileri ile
dilekleri hakkında karar vermek,
(k) Yukarıda
sayılanlar dahil ve bunlarla sınırlı olmamak üzere, yasa ve tüzük hükümleri
uyarınca Genel Kurul yetkisine girmeyen konularda, gerekli tüm kararları almak,
uygulamada bulunmak,
(l) Konfederasyon genel
kurulunda Federasyonu temsil edecek delegeleri belirleyip genel kurula önermek.
Federasyonun İç Denetimi
Madde 11
Genel kurul, yönetim kurulu veya denetim
kurulu tarafından iç denetim yapılabileceği gibi, bağımsız denetim kuruluşlarına
da denetim yaptırılabilir. Genel Kurul, yönetim kurulu veya bağımsız denetim
kuruluşlarınca denetim yapılmış olması, denetim kurulunun yükümlülüğünü ortadan
kaldırmaz.
Derneğin iç denetimi denetleme kurulu tarafından
gerçekleştirilir.
Denetleme Kurulu
Madde 12
Her türlü denetime açık olan Federasyonda
iç denetim görevi Denetleme Kurulu aracılığı ile yerine getirilir. Denetleme
Kurulunun oluşumu ve çalışma şekline ilişkin hükümler aşağıda gösterilmiştir:
(a) Denetleme Kurulu, Genel Kurul tarafından
üç (3) yıl için seçilir. Üç (3) asil ve üç (3)
yedek üyeden oluşur.
(b) Denetleme kurulu,
seçimi izleyen ilk toplantısında
kendi arasından bir başkan seçer.
(c) Denetleme kurulu en az altı (6) ayda bir toplanır. Toplantı ve karar yeter sayısı
ikidir. Denetleme Kurulu'nca Federasyonun faaliyetlerinde ve hesap işlemlerinde
kanunlara uygunluk açısından yapılan denetim sonuçları raporla Yönetim Kuruluna
ve toplandığında Genel Kurula sunulur.
Danışma Kurulu
Madde 13
1. Amacı
Danışma kurulu, federasyon amaçları ve
faaliyet alanlarıyla ilgili gelişmeleri değerlendirmek, federasyonun
gelecekteki çalışmalarına ışık tutacak görüş ve öneriler geliştirmek amacıyla
oluşturulur. Kararları yönetim kuruluna tavsiye niteliğindedir.
2. Oluşumu,
Toplantı ve Karar Nisabı
Danışma Kurulu, Federasyonun görevdeki ve eski Yönetim Kurulu
başkan(lar)ı ile üye derneklerin görevdeki yönetim kurulu başkanlarından ve
Yönetim Kurulu tarafından bir dönem için belirlenecek kendi alanlarında
uzmanlığı kabul edilmiş kişilerden oluşur. Danışma Kurulu Başkanı bir önceki
Federasyon Yönetim Kurulu başkanıdır. İlk dönem başkanlığı en
yaşlı kurul üyesi yapar.
Danışma Kurulu yılda en az bir defa toplanır.
Toplantı gündemini Danışma Kurulu Başkanı belirler. Danışma Kurulu Başkanı,
gerek gördüğünde toplantıları Federasyon ve üye derneklerden daha geniş bir
katılımla düzenleyebilir.
Toplantı yeter sayısı kurul üyelerinin
yarısından bir fazlası, karar yeter sayısı ise, toplantıya katılan kurul
üyelerinin yarısından bir fazlasıdır. Toplantıda alınan tavsiye kararları bir
yazı ile yönetim kuruluna bildirilir.
3. Danışma
Kurulunun Görev ve Yetkileri
Danışma kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir:
(a) Federasyon amaç ve faaliyet alanlarına ilişkin değerlendirmeler
yapmak, görüş ve öneriler geliştirmek,
(b) Üye dernekler arasında işbirliği ve dayanışmayı
geliştirici, Federasyona bağlılığı artırıcı çabalarda bulunmak,
(c) Yönetim Kurulu ve Genel Kurulun diğer konulardaki istek
ve dilekleri hakkında çalışmalar yapıp görüşlerini bildirmek.
Genel
Sekreterlik
Madde 14
Federasyonun faaliyetleri, ilgili kanunlar ile Tüzük'te
belirtilen esaslar çerçevesinde ve yetkili
organların kararı uyarınca Genel
Sekreterlik tarafından yürütülür. Genel Sekreterliğin çalışma düzeni, istihdam
koşulları, görev ve yetkileri iç yönetmelik hükümleri doğrultusunda Yönetim
Kurulu tarafından belirlenir. Genel Sekreter, Yönetim Kurulunun doğal üyesidir.
Disiplin Kurulu
Madde 15
Genel Kurul tarafından seçilen üç
(3) üyeden oluşur. Kurul ilk toplantısında üyelerden birini başkan seçer.
Disiplin Kurulu, Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve
Denetleme Kurulu'ndan ayrı ayrı veya birlikte talep gelmesi halinde toplanır;
bu kurulların başta üye derneklerin Federasyon amaçlarına, tüzüğüne ve iç
yönetmeliğe uygun davranmalarıyla ilgili konular olmak üzere, tetkikini
istediği hususları inceleyip karar alır ve Yönetim Kuruluna tavsiye niteliğinde
bildirir.
Çalışma ve Proje Grupları
Madde 16
Federasyon yönetim kurulu kararıyla, federasyonun amaçları
doğrultusunda yönetime yardımcı olmak üzere, geçici veya sürekli olarak çalışma
ve/veya proje grupları kurulabilir. Aksi belirlenmedikçe, çalışma gruplarının görevleri
yönetim kurulunun çalışma dönemi, proje gruplarının ise, proje süresiyle
sınırlıdır. Gruplar Federasyon Yönetim Kurulu tarafından kendilerine verilen yetki ve sorumluluk sınırları
içinde çalışırlar.
Grupların oluşturulmasında, üye
derneklerin de katılım
ve desteğiyle Federasyon sınırları içindeki illerin/yörelerin sorunlarını
araştırıp dile getirmek, çözüm önerileri ve/veya projeler geliştirmek amacıyla
bölgesel nitelikli çalışma ve proje grupları kurulması öncelik taşır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Bütçe
Madde 17
Federasyonun yıllık bütçe dönemi 1 Ocak'ta başlar ve 31 Aralık'ta sona erer.
Federasyonun bütçesi, amaçları
doğrultusunda, etkin olarak çalışmasına ve konfederasyona gerekli katkıyı
yapmasına yetecek büyüklükte olmalıdır. Bu
itibarla, Federasyona yapılacak ödenti
miktarları Yönetim Kurulu tarafından günün koşullarına ve ihtiyaca göre belirlenmelidir.
Federasyonun Gelirleri
Madde 18
Federasyonun gelirleri aşağıda gösterilmiştir.
1. Aidatlar
Her üye dernekten, üyeliğe kabulünü takiben bir defaya
mahsus olmak üzere peşin olarak Giriş Aidatı alınır.
Giriş Aidatı ve Yıllık Aidatı belirlemeye Yönetim Kurulu
yetkilidir.
2. Katkı payları
Katkı payları, federasyonun amaçları
doğrultusunda görevlerini etkin bir şekilde yürütebilmek, üst kuruluşlara olan
yükümlülüklerini yerine getirebilmek amacıyla ihtiyaç duyacağı ek gelirlerdir.
Katkı paylarının tutarları ve ödeme şekli Federasyon iç yönetmeliği ile
düzenlenir.
3. Diğer Gelirler
Federasyon taşınır ve
taşınmaz malları ile haklarının kiraya verilmesinden sağlanan gelirler; taşınır
değerler gelirleri, her türlü faaliyetten
elde edilen gelirler; koşullu veya
koşulsuz bağış, vasiyet ve yardımlar, ortaklıklar, iktisadi işletmeler ve
lokalden sağlanacak gelirler ile sair gelirlerden ibarettir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Tüzük Değişikliği
Madde 19
Tüzük değişikliğine karar verme yetkisi
Genel Kurula aittir. Genel Kurul toplantısında yalnız gündemde yer alan maddeler
görüşülür. Ancak toplantıda hazır bulunan delegelerin en az onda biri tarafından
görüşülmesi istenen konuların gündeme alınması zorunludur. Tüzük değişikliğine
karar verme yeter sayısı, ancak toplantıya katılan delegelerin üçte iki (2/3)
çoğunluğu ile yapılır. Genel Kurul kararları
toplantıya katılan delegelerin salt çoğunluğuyla
alınır. Şu kadar ki, Tüzük değişikliği ve federasyonun feshi kararları, ancak
toplantıya katılan delegelerin üçte iki çoğunluğuyla alınabilir.
Federasyonun Dağıtılması
Madde 20
Federasyon Genel Kurulu her zaman federasyonun feshine karar
verebilir. Genel Kurulun federasyonun feshine karar verebilmesi için tüzüğe
göre Genel Kurula katılma hakkına sahip bulunan federasyon delegelerinin en az 2/3'ünün toplantıda
hazır bulunması şarttır. Genel Kurul kararları, toplantıya katılan delegelerin salt
çoğunluğuyla alınır. Şu kadar ki, Tüzük
değişikliği ve federasyonun feshi kararları, ancak toplantıya katılan delegelerin
üçte iki çoğunluğuyla alınabilir.
Çoğunluk sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi
durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak bu toplantıya katılan üye
sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz. Ancak,
dağılma kararının hazır bulunan delegelerin üçte iki (2/3) oy çoğunluğu ile alınması zorunludur.
Federasyonun feshi halinde, tasfiye
işlemleri Genel Kurul tarafından seçilen üç (3) kişilik Tasfiye Kurulu
tarafından yapılır. Tasfiye süresi içinde bütün
işlemlerde dernek adında “Tasfiye Halinde Batı Akdeniz Sanayi ve İş Dünyası Federasyonu”
ibaresi kullanılır. Federasyonun
mal varlığı, Genel Kurulca belirlenen bir yere devredilir.
Hüküm Eksikliği
Madde 21
Bu ana tüzüğün uygulanması sırasında ortaya çıkacak
hüküm eksikliklerinde Dernekler Kanunu ile Türk Medeni Kanununun ilgili
hükümleri uygulanır.
Federasyonun Borçlanma
Usulleri
Madde 22
Federasyon, amacını gerçekleştirmek ve
faaliyetlerini yürütebilmek için ihtiyaç duyulması halinde yönetim kurulu kararı ile
borçlanma yapabilir. Bu borçlanma, kredili mal ve hizmet alımı konularında
olabileceği gibi nakit olarak da yapılabilir. Ancak bu borçlanma, Federasyonun
gelir kaynakları ile karşılanmayacak miktarlarda ve Federasyonu ödeme güçlüğüne
düşürecek nitelikte yapılamaz.
Delegelerin Hakları
Madde 23
Hiçbir delege, federasyona delege olmaya
ve delege kalmaya zorlanamaz ve her delege istifa etme hakkına sahiptir. Her delegenin Genel
Kurul'da bir oy hakkı vardır ve delege oyunu bizzat kendisi kullanmak
zorundadır. Federasyon delegeleri eşit haklara sahiptir. Federasyon
tüzüklerinde, delegeler arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, din ve mezhep, aile,
zümre, sınıf farkı gözeten hükümler bulunamaz ve tüzüğe eşitliği bozan veya
bazı delegeler ayrıcalık tanıyan hükümler konulamaz. Onursal delegeler
istedikleri takdirde aidat verebilirler, onursal delegelerin oy hakkı yoktur.
Organlara Seçilenlerin İdareye Bildirilmesi
Madde 24
Genel Kurulca yapılan seçimi izleyen otuz
gün içinde, yönetim kururlu başkanı tarafından; yönetim ve denetleme kurullarına
seçilen asıl ve yedek delegelerin ad ve soyadları, baba adları, doğum yeri ve tarihleri, meslekleri ve ikametgahları, T.C. kimlik
numaraları Federasyon merkezinin bulunduğu yerin en büyük mülki amirliğine yazı ile bildirilir.
Tutulması Gerekli Olan Defterler ve
Tutulma Esas ve Usulleri
Madde 25
Defter
Tutma Esasları
Dernekte işletme hesabı esasına göre
defter tutulur. Ancak, yıllık brüt gelirin 2005 yılı için 500 bin YTL’yi aşması
durumunda takip eden hesap döneminden başlayarak bilanço esasına göre defter
tutulur.
Bilanço hesabına geçilmesi durumunda, üst
üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin altına düşülürse, takip
eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına dönülebilir.
Yukarıda belirtilen hadde bağlı
kalmaksızın yönetim kurulu kararı ile bilanço esasına göre defter tutulabilir.
Derneğin ticari
işletmesi açılması durumunda, bu ticari işletme için, ayrıca Vergi Usul Kanunu
hükümlerine göre defter tutulur.
Tutulacak Defterler
Dernekte aşağıda yazılı
defterler tutulur.
a) İşletme hesabı
esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir :
1.
Karar Defteri : Yönetim kurulu kararları tarih ve numara
sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların altı toplantıya katılan üyelerce
imzalanır.
2.
Üye Kayıt Defteri : Derneğe üye olarak girenlerin kimlik
bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin
ödedikleri giriş ve yıllık aidat miktarları bu deftere işlenebilir.
3.
Evrak Kayıt Defteri : Gelen ve giden evraklar, tarih ve sıra
numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden evrakın
kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden evraklar
çıktısı alınmak suretiyla saklanır.
4.
Demirbaş Defteri : Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi ve
şekli ile kullanıldıkları veya verildikleri yerler ve kullanım sürelerini
dolduranların kayıttan düşülmesi bu deftere işlenir.
5.
İşletme Hesabı Defteri : Dernek adına alınan gelirler ve
yapılan giderler açık ve düzenli olarak bu deftere işlenir.
6.
Alındı Belgesi Kayıt Defteri : Alındı belgelerinin seri ve
sıra numaraları, bu belgeleri alan ve iade edenlerin adı, soyadı ve imzaları
ile aldıkları ve iade ettikleri tarihler bu deftere işlenir.
b) Bilanço esasında
tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir :
1.
(a) bendinin 1,2,3 ve 6 ncı alt bentlerinde kayıtlı defterler
bilanço esasında defter tutulması durumunda da tutulur.
2.
Yevmiye Defteri, Büyük Defter ve Envanter Defteri : Bu
defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanunun
Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi
Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.
Gelir ve Giderlerde Usul
Madde 26
Federasyon gelirleri, alındı belgesi ile
toplanır ve giderler harcama belgesi ile yapılır. Federasyon gelirlerinin
bankalar aracılığı ile toplanması halinde banka tarafından düzenlenen dekont ya
da hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi yerine geçer. Alındı ve harcama
belgelerini saklama süresi 5 yıldır.
Federasyon gelirlerinin toplanılmasında kullanılacak
alındı belgeleri Yönetim
Kurulu kararıyla bastırılır. Alındı belgelerinde ödeme ve
bağışta bulunanların açık kimliği ve imzaları bulunur.
Federasyon gelirlerini toplayacak kişiler
yönetim kurulu
kararıyla belirlenir ve bunlar adına yetki belgesi düzenlenir.
Federasyon tarafından tutalan defter ve
kayıtlarla ilgili usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir. Tutulacak
defterlerin il dernekler müdürlüğünden ya da noterden onaylı olması zorunludur.
Genel Kurul Kararlarının İptali
Madde 27
Toplantıda hazır bulunan ve kanuna veya
tüzüğe aykırı olarak alınan Genel kurul kararlanna katılmayan her delege, karar
tarihinden başlayarak bir ay içinde;
toplantıda hazır bulunmayan her delege
kararı öğrenmesinden başlayarak bir ay içinde
ve her halde karar tarihinden başlayarak
üç ay içinde mahkemeye başvurmak
suretiyle kararın iptalini isteyebilir. Diğer organların kararlarına karşı,
federasyon içi denetim yolları tükenmedikçe iptal davası açılamaz. Genel Kurul
kararlarının yok veya mutlak butlanla hükümsüz sayıldığı durumlar saklıdır.
Abdullah ERDOĞAN |
Mustafa H. SÖYLEMEZ |
Turgay AKAR |
Ahmet KASAPOĞLU |
Dilek ÖZDEMİR |
Dr. Figen SAYIN YILDIRAN |
Akın TABAKLAR |
Deniz KURT |
Dr. Aynur DOĞAN |
M. Sadi KAN |
Erdal KILIÇ |
A.Semih BEKEN |
Mustafa Emre ŞANDAN |
ANSİAD
Antalya Sanayici ve İşadamları Derneği
|
TÜSİAD
Türk Sanayicileri ve İş İnsanları Derneği
|
MASİAD
Manavgat Sanayici ve İşadamları Derneği
|
OSİAD
Antalya Organize Sanayici ve İş İnsanları Derneği
|
IGSİAD
Isparta Girişimci Sanayici ve İş İnsanları Derneği
|
AGİDER
Akdeniz Girişimci İş kadınları Derneği
|
ALSİAD
Alanya Sanayici ve İşadamları Derneği
|
BUSİAD
Burdur Sanayici, Serbest Meslek Mensupları ve İş İnsanları Derneği
|
ANTİKAD
Antalya İş Kadınları Derneği
|
ANSİAD
Antalya Sanayici ve İşadamları Derneği
|
OSİAD
Antalya Organize Sanayici ve İş İnsanları Derneği
|
YÖRSİAD
Yörük Sanayici ve İşadamları Derneği
|
ASBİAD
Antalya Serbest Bölgesi İşadamları Derneği
|
|